Med innsikt og kreativitet skaper vi merkevarer som lykkes
Grid er et av Norges mest anerkjente merkevare- og designbyråer. Vårt tverrfaglige team utvikler konsepter for noen av landets sterkeste merkevarer. I samskaping med kunde og interessenter leverer vi strategisk rådgivning, identitet- og merkeplattform, navneprosess, visuell identitet, fysiske og digitale brukeropplevelser, og pakningsdesign.
Vi er ekstremt ambisiøse på vegne av våre kunder, og skaper resultater fordi vi aktivt bruker innsikt i arbeidet med strategi og utvikling av kreative konsepter. Vi bruker utvalgte verktøy som effektiviserer designprosessen og styrker løsningenes treffsikkerhet. Målet er alltid robuste løsninger som vitaliserer merkevaren og skaper resultater.
Vi søker deg som skaper opplevelser ved hjelp av teknologi
Til vårt team ønsker vi en person som elsker teknologi, og som kan oversette kreative konsepter til digitale løsninger. Dette kan involvere både VR, AR, sensorteknologi og alt annet som finnes innenfor IoT, men også enkle software- og skjermløsninger som løfter kundeopplevelsen til et nytt nivå.
Din viktigste oppgave vil være å se sammenhengen mellom merkevarer, kommunikasjon og teknologi, og bidra til konkretisering av konsepter med teknologiske og digitale løsninger. Du vil være vår nøkkelperson til å lage spesifikasjoner og følge opp utviklere og andre leverandører, og sørge for at våre idéer blir til konkrete installasjoner.
Du er en person som liker å utfordre, og du har en teknologibakgrunn som gjør at du vil jobbe med strategisk kommunikasjon og kreative prosesser. Vi tror du kan ha jobbet i lignende kreativ bransje, et teknologi- eller konseptmiljø, eller et IT-miljø hvor innovasjon og kommunikasjon er viktig.
Du må kjenne til mulighetene som teknologi kan skape for en merkevare eller et konsept, og du er en entusiastisk formidler av dette. Egenskapene som gjør at du vil lykkes hos oss er at du både kan snakke visjonært og entusiastisk om teknologi og opplevelser, samtidig som du har kunnskapen og erfaringen som gjør at du kan konkretisere leveranse av krevende løsninger.
Søknadsfrist var 6. november.
Vi søker deg som kan løfte oss på kreative konsepter
Vi er på jakt etter deg med flere års erfaring som kreatør i reklamebyrå (men overrask oss gjerne hvis du har en annen bakgrunn som du mener er relevant). Du har gjennom tidligere prosjekter og jobber bevist at du er god på idé og tekst, og har nå ambisjoner om å utvikle helt nye merkevarer, konsepter og historier.
I Grid vil du ikke bare jobbe med kommunikasjon, men også bidra inn i merkevareutviklingen. Vi ser derfor etter deg som tiltrekkes av å jobbe både strategisk og kreativt, og vet at det er det som skal til for å oppnå effekt og resultater.
I mange av våre designleveranser er det også viktig med selgende tekster med punch, og du vil også bidra inn på dette arbeidet. En utdannelse eller bakgrunn som tekstforfatter vil være en stor fordel.
Søknadsfrist var 30. oktober.
Vi søker deg som vil dyrke frem løsninger som står ut
Du er utdannet innen grafisk design/visuell kommunikasjon og har 2-3 års relevant arbeidserfaring. (Men overrask oss gjerne hvis du har annen bakgrunn som du mener er relevant.) Vi tror du er en uredd type, som liker utfordringer og som har lyst til å utvikle deg videre som designer og kommunikatør i et miljø med høy faglig integritet og et bredt tjenestetilbud.
Du er nysgjerrig av natur og synes det er spennende å jobbe i team, med flere designdisipliner, som tenker helhetlig. Vi ønsker oss deg som våger å utfordre deg selv, kollegaer og oppdragsgiver i jakten på de beste løsningene, og et godt og skapende arbeidsmiljø.
Du trives med, og verdsetter det å jobbe i team. Du liker en travel arbeidshverdag, der du både blir utfordret, stilt krav til og kan utvikle deg faglig og personlig.
Du er smidig og trives med å bli ledet, men evner også å jobbe selvstendig. Du tenker digitalt i alt du gjør som designer og har god kjennskap til sosiale medier.
Du behersker Adobe CC godt, og er rask og teknisk dyktig innenfor basisprogrammene. Du kjenner til, eller har erfaring med Adobe XD som vi benytter til prototyper for webområder, mobilapplikasjoner og neste generasjons opplevelser. Du kjenner til eller har erfaring med Adobe After Effects for levendegjøring av design med bevegelig grafikk og animasjon. Du er kunnskapstørst og slutter aldri å være nysgjerrig.
Søknadsfrist var 30. oktober.