Grafisk designer Ida Elén Sørhaug (29) har bred erfaring med identitets- og pakningsdesign fra Strømme Throndsen design og Design House. Grafisk designer Kirsti Mathisen (31) har jobbet med visuell identitet i flere byråer i Melbourne Australia, og kommer sist fra Strømme Throndsen design hvor hun har jobbet mye med identitets- og pakningsdesign.
Erlend Sevaldson Moe er ansatt som retaildesigner og har nærmere 15 års erfaring med produktutvikling og retaildesign. Han var inntil nylig daglig leder og eier av byrået Retail Stories AS. Erlend tilfører verdifull kunnskap i alle deler av prosessen ved utvikling av kjedekonsepter, enkeltstående butikker, kafeer og restauranter.
Thomas Mittun-Kjos (51) er ansatt som tekstforfatter og styrker med det Grid sin satsning på reklame og det å bygge bro mellom strategi, design og reklame. Thomas er en merittert tekstforfatter og kreatør med over 20 års byråerfaring fra bla. DDB, Dinamo, Hei, Schjærven, Foll og Something Good.
- Reklame har de siste årene vært del av våre leveranser, og vil bli enda viktigere fremover
Grid branding er et av Norges eldste kreative byråer som har utviklet og fornyet mange av Norges sterkeste merkevarer. Gjennom 40 års erfaring med merkevareposisjonering og identitetsdesign har selskapet sett et uforløst potensial i å utvikle reklame som i større grad spiller på lag med posisjon og design.
- Reklame har de siste årene vært del av våre leveranser, og vil bli enda viktigere fremover, forteller byråleder Henning Gustavsen.
Vi opplever at kundene er stadig mer bevisste viktigheten av å bygge bro mellom strategi og alle kreative uttak. Derfor etterspør de oftere at vi også lager reklamen når vi har utviklet strategien og designet.
I Grid fokuserer vi på å bygge helhetlige merkevarer som skaper den samme følelsen og opplevelsen på tvers av samtlige flater og kanaler.
Og vi vil fortsette å rekruttere strateger og kreatører med ulik bakgrunn, slik at vi besitter den kritiske kompetansen som skal til for å hjelpe kundene våre i å lykkes med merkevarene, avslutter han.
Byrået teller nå 27 ansatte og omsatte for drøye 36 millioner kroner i 2022 (+12%). Byråinntekten var på 34,3 millioner kroner (+11,5%) og driftsresultatet før skatt endte på 3,6 millioner kroner. (+81%)
Grid branding AS er et norsk partnereid merkevarebyrå etablert i 1982.
Jobber med kunder som: Select Service Partner, Maarud, Q-Meieriene, Ringnes, Møller Bil, Morgenlevering, Grilstad, Felleskjøpet, Orkla, Coop, Norgesmøllene, Frøya, Ruter og Bane NOR.
Toppbildet: Fra venstre; byråleder Henning Gustavsen, retaildesigner Erlend Sevaldson Moe, tekstforfatter Thomas Mittun-Kjos, og grafiske designere Ida Elén Sørhaug og Kirsti Mathisen. Foto: Grid.