Eli Wahlstrøm melder overgang til byråsiden etter over 15 år som oppdragsgiver og ansvarlig for noen av Norges sterkeste merkevarer på kundesiden.
Eli kommer sist fra stillingen som nordisk marketingsjef for Elkjøp B2B, og har i tillegg bred erfaring med utvikling av design, reklame og kommunikasjon for konsumentvarer fra blant annet Orkla, Fjordland, Arcus, Ringnes og HiKOKI Power Tools.
«Å bli en del av et av de råeste rådgiverteamene innenfor merkevare - det fristet meg veldig»
Eli utdyper; - Det er ikke mange byråer jeg kunne tenke meg å jobbe i, men når denne muligheten dukket opp, var jeg ikke i tvil. Grid branding er et anerkjent fagmiljø som mange kreative ønsker å jobbe i.
Og flere enn meg på kundesiden har lagt spesielt merke til at Grid samtidig har bygget opp et av de sterkeste rådgiverteamene på merkevarestrategi. Det er her selve gullet og konkurransekraften til Grid ligger etter min mening. Kombinasjonen av et solid rådgivermiljø som evner å tenke kreativt og svært dyktige kreatører som evner å tenke strategisk.
Min erfaring viser at de beste resultatene kommer når strategiene, forankret i merkevareplattformen, leves fullt ut i alle deler av organisasjonen og skaper en helhetlig og konsistent opplevelse av merkevaren i alle kanaler og kontaktpunkter.
Der opplever jeg at Grid stiller i en særklasse med sin helhetlige tilnærming og flere kreative disipliner under samme tak, som faktisk jobber sammen og ikke i siloer eller avdelinger.
Innsiktsbasert differensiering og distinkt identitet er i mine øyne kjernen i merkevarebygging, og jeg har et brennende engasjement for begge områder. Sånn sett treffer misjonen til Grid «Med innsikt og kreativitet skaper vi merkevarer som lykkes», meg rett i hjertet.
Jeg trigges av det kommersielle fokuset til Grid. Såpass ærlig må jeg være. Jeg er vant til å måtte levere resultater på kundesiden. Skal vi som byrå fortjene oppdragsgivernes penger er vårt ansvar å verdiøke. Kunden skal ha igjen investeringen, og vel så det.
Seks strategiske rådgivere
Byråleder Henning Gustavsen tilføyer; - Vi rekrutterer bevisst ulike profiler til rådgiverteamet som nå består av seks rådgivere. Eli sin B2B erfaring tilfører en dimensjon som vi har ønsket å styrke.
Kundene er mer og mer bevisste viktigheten av å bygge bro mellom strategi og alle typer kreative uttak. Design og reklame, fysisk og digitalt. Dette stiller store krav til rådgivernes kompetanse.
I Grid praktiserer vi derfor en tospann-modell hvor rådgiverne ofte jobber sammen, med klart definert oppgave- og ansvarsfordeling. Mens hele rådgiverteamet fungerer som en kompetansepool for alle kunder og prosjekter. Dette gir oss enorm kollektiv kompetanse samtidig som vi har stor fleksibilitet og høy kapasitet.
Flinke folk har gjerne lyst til å jobbe med andre flinke folk. Jeg vil hevde at Grid er det morsomste og faglig mest spennende byrået å være rådgiver i. Antall åpne søknader og hvem vi evner å rekruttere tyder i alle fall på det, avslutter Gustavsen.
Byråets nye strategiske rådgiver hadde sin første arbeidsdag 14. august.
Toppbilde: Fra venstre byråleder Henning Gustavsen, strategisk rådgiver Eli Wahlstrøm og Thomas Grotle, fagansvarlig for rådgiverteamet. Foto: Grid branding