Ikke bare Apple, Google, Facebook og andre størrelser, men et stadig økende antall organisasjoner begynner å ta sitt interiør like seriøst som de så langt har tatt sitt generelle omdømme, sin konkurransekraft og sine merkevareverdier.
Denne bloggen handler derfor om strategi og ikke valører av rosa, men overskriften er dønn relevant, så hold ut!
Tapetene inntar kontorene
I magasinet NæringsEiendom – magasinet for den som leier og søker lokaler – nr 1 2017, står en artikkel om trender for kontorinteriør og året som kommer beskrives svært fargerikt.
Selv får jeg med meg at farger som delightful pink og deco pink er mulige valg for vågale bedrifter. Dessuten leser jeg at tapetene vil innta kontorene.
Det er vanskelig å ta dette på alvor, men dumt å la være ettersom både mediet og forfatter er anerkjente størrelser. Jada, jeg også smiler litt i skjegget, men min kommentar er at den viktigste tendens overhodet ikke er såkalte fargetrender, tvert i mot.
Virksomheter begynner å ta tilbake makten
Tendensen i 2017 er at virksomheter begynner å ta tilbake makten over uttrykket i sine fysiske rom fordi estetiske valg er strategiske valg.
Et kontor er ikke lenger et kontor eller en arbeidsplass, det er et organisatorisk, motiverende og estetisk uttrykk for virksomhetens idé, idealer, verdier, kultur – og dens evne til innovasjon og endringskraft.