Norske forbrukertrender
Det årlige Consumer Stories trendseminaret var sist torsdag 9. februar. En tydelig stolt og glad adm dir, John Lauring Pedersen åpnet seminaret med å ønske 250 deltagere hjertelig velkommen til et seminar uten alternative fakta.
Og til forskjell fra mange andre trendseminarer som snakker om globale trender som ofte har liten konkret relevans for Norge, gir Opinion oss noe mer nyttig: Konkrete trender du kan bruke, bygget på dokumentasjon fra norske forbrukere blant annet gjennom store kvalitative og kvantitative trendstudier.
Dagens vert (toppbilde), Ola Gaute Aas Askheim seniorkonsulent i Opinion og en av Norges mest anerkjente trendanalytikere, og durkdreven seminarvert med egen stil, loset oss elegant gjennom programmet med tre innledende gjester og solid presentasjon av rapporten Norske forbrukertrender 2017-2019.
Enkel og effektiv testing
Første gjest ut var Ida Aalen, interaksjonsdesigner og medieviter utdannet ved NTNU, som skriver om digitale medier i DN, holder foredrag og kurs og jobber som rådgiver. I 2012 skrev hun En kort bok om sosiale medier og i 2015 Sosiale medier.