Merkevarebyrået Grid branding fortsetter å vokse og styrker laget med ansettelsen av Eli Wahlstrøm som ny strategisk rådgiver.
Merkevarebyrået fortsetter å bredde sine kreative leveranser.
En differensiert merkevare er godt posisjonert. Men vel så viktig er at merkevaren er lett å gjenkjenne.
Et godt navn er relevant i meningsinnhold og budskap. De beste navnene forsterker kundeløfte.
Subjektivitet regnes ofte som et fyord når vi snakker om design fordi det knyttes til din personlige mening og synsing. Men begrepet er høyst relevant.
«Design og strategi» av Wanda Grimsgaard er en grunnbok i strategi og design.
Pen, stygg, rar, vanlig, varm, kald, moderne, gammeldags, barnslig. Liker. Liker ikke!
I dag 12. april 2018 lander det første Widerøe Embraer E190-E2 i Bergen og Widerøe går inn i en ny epoke – med nytt design.
– Det er på tide at noen banner i kjerka. En hissig byutvikling der utbyggerne tar imot byens desperate utviklingsbehov med åpne armer, er vi dårlig tjent med.
Min kommentar er at den viktigste tendens overhodet ikke er såkalte fargetrender, tvert i mot.
Vi styrker Grid design med helt spesiell kompetanse ved å ansette Øivind Breen for å videreutvikle området branded environments.
Grid design er et multidisiplinært design- og brandingbyrå som jobber med et bredt spekter kunder og prosjekter. Vi er i en svært positiv utvikling hvor kundene gir oss nye og spennende utfordringer. Nå ønsker vi å styrke oss ytterligere med en strategisk rådgiver.
… eller et ikon til en merkevare? Og er ikke verden i ferd med å ikonifiseres?
Nå kan vi se Tines segmenterte og sterke merker, som for eksempel Biola, støttet av Tine i en outline logo. Sort eller hvit.
I 1926 fløy Roald Amundsen sammen med Umberto Nobilde med Norge over Nordpolen.
Visjonen om at designere kan redde verden gir så absolutt følelsen av håp når problemene er som mørkest. Jeg kvitterer på den, og også på at vær eneste ”lille” forbedring er viktig.
En ide kommer aldri fra ingenting. Den kommer fra en annen ide, god eller dårlig.
Grid has redesigned the look of Ruter’s new generation of hydrogen buses. These buses will be setting their mark on the streets of Oslo and Akershus and the new design represents a considerable development from earlier versions of Ruter’s hydrogen buses.