Like amerikansk, men stoltere og mer moderne, går BigOne all inn for å gi deg maksimal pizzanytelse

BigOne har siden 1991 vært den amerikanske pizzaen i den norske frysedisken. Men mye har skjedd med uttrykket til amerikansk pizza - ikke minst i USA. 

Hva BigOne ønsket å tilføre markedet, var heller ikke åpenbart for pizzaspisere flest. Så hvordan fremstå mer moderne, men like amerikansk, og med en tydeligere agenda?

Logo
Visuell identitet og merkeelementer
Merkeelementer pizza
Målgruppe pizza
Merkeelementer og slagord

There’s pizza. And then there’s BigOne.

Merkeelementer og distinkte brand codes

Brand codes er viktig for at en merkevare blir valgt. Forbruker skal umiddelbart gjenkjenne en BigOne i butikken. Derfor er BigOnes eierskap til blått i pizzakategorien betraktelig forsterket i det nye designet.

Tøffere uttrykk

USA er mer enn frihetsgudinnen og Las Vegas. Vi valgte å flytte BigOne bort fra masseturismens klisjéer. I stedet kommer BigOnes amerikanske identitet frem i typografi, logo, farger og tone of voice.

Få har mer selvtillit enn amerikanerne, og nye BigOne har fått et tøffere uttrykk. Logoen er stoltere, og er inspirert av amerikansk skilttypografi.

Reklamefilm

Pizzanavnene har attitude. Pizzabildene har punch. Og BigOnes agenda er mer åpenbar: Pay-offen «More of the good stuff» er integrert i logoen. Og tekstene på baksiden av emballasjen ender i konklusjonen «There’s pizza. And then there’s BigOne».

Brand codes er viktig for at en merkevare blir valgt. Forbruker skal umiddelbart gjenkjenne en BigOne i butikken. Derfor er BigOnes eierskap til blått i pizzakategorien betraktelig forsterket i det nye designet.

Se case: Reklamefilm BigOne – More Crunchy than ever.

Oppdragsgiver: Orkla Foods Norge

Kategori: Produkter

Leveranse: Merkevarestrategi | visuell identitet | pakningsdesign | reklame

Foto: H2W Studio

Logo i samarbeid med: Frisso