Økologisk melk fra Røros

Redesign som skulle trigge norske assosiasjoner samtidig som Coop Änglamark fortsatt garanterte kvalitet.

glamark_miljoo

Bakgrunn

Coop Änglamark er Coop sin egen nordiske serie med økologiske produkter. Utfordringen til Änglamark melk var at den ikke bare hørtes ut som svensk, men også så ut som svensk. En håpløs situasjon for en melk som kommer fra norske kuer og tappes av Rørosmeieriet. Coop ønsket derfor et redesign.

Oppgave og løsning

Grid jobbet med et redesign, samt nylansering av lett-melk, som skulle trigge norske assosiasjoner samtidig som Änglamark fortsatt var avsender.

Linken til Røros som opprinnelssted, norske kuer og Rørosmeieriet ble viktige identitetsbærere.

glamark_2

Trykkmetode og ønske om et enkelt, relevant og troverdig uttrykk førte til inspirasjonen fra Kjell Aukrust sine velkjente og høyt elskede tegninger.

Strekillustrasjon og motiv med tydelige kategorifarger sikrer synlighet og, ikke minst, en tilføring av høyst berettiget opplevelse av kvalitet.

Les gjerne om mat og pakningsdesign i Korte eller lange trender? Pakninger 2014

glamark_3
glamark_4
glamark_5

Illustrasjon: Kristoffer Eidsnes

Oppdragsgiver: Coop Norge Handel AS