Møllerens hjemmebaktserie

Det selges godt over 4 millioner pakker i året. Det tilsvarer 8 millioner brød og 14 millioner boller.

Hjemmebakt_4

Bakgrunn

I forbindelse med produktforbedringer; blant annet redusert saltinnhold, fjerning av hvetegluten, og tilsetting av surdeig for god smak og bedre bakeevne, ønsket Møllerens å benytte anledningen til å revitalisere designet.

Bedre synlighet i butikk, og mer informativ og inspirerende kommunikasjon i kjøpsøyeblikket, var utpekte forbedringsområder i forbindelse med relanseringen.

 

Oppgave og løsning

Designet skal først og fremst kommunisere masse smak og god stemning. Props og stemningsbilder fra en uformell brukssituasjon forsterker budskapet.

Hjemmebakt_1

Fokus på brødskalaen, at hver pose gir 2 ferdige brød, bollene 20, og fremgangsmåten: på 1-2-3, fremhever argumentene om at dette er smart, enkelt, gir et vellykket resultat, og ikke minst god bakeglede.

Tydelig fargekoding og beskrivende navn forenkler navigasjon, og bygger bro til tidligere design.

Med det nye designet kan alle nyte bakegleden – som vel handler mest om å glede andre!

Hjemmebakt_5
Hjemmebakt_6
Hjemmebakt_7
Hjemmebakt_8
Hjemmebakt_3

Oppdragsgiver: Norgesmøllene AS

Foto: H2W Studio AS