Bakgrunn
Kemetyl-gruppen er ett av Europas største selskaper innen sitt felt (væsker og utstyr, bilpleieprodukter og tilbehør, hygiene og husholdningsprodukter), og store på bilpleieprodukter som de produserer for Shell.
Kemetyl gjennomførte omfattende brukerstudier i flere europeiske land for å avdekke hvordan ulike brukergrupper kjøper bilpleieprodukter, og hva som motiverer eller fremstår som barrierer. Innsiktene fra studiene dannet grunnlaget for designkonseptet som kommuniserer på tvers av ulike brukergrupper (ulik alder, språk, kjønn, interesser, smak, ferdigheter, samt kulturelle og sosiale bakgrunn)
Undersøkelsene bekreftet hypotesen om at forbruker har vanskeligheter med å forstå eksisterende bilpleieserie; utydelig budskap, redsel for feilbruk, og en oppfatning av at produktene er svært omstendelige i bruk, var de største barrierene. Respondentene bekreftet også at de er positive til merkevaren Shell som garantist for kvalitet.