Hoff redesign

Opphøgde favoritter fra Toten og Norges mest populære krydder byr på mer fristelse og blikkfang.

hoff-opphogde-pakningsdesign-7

Bakgrunn

Hoff Opphøgde potteter er hele Norges pommes frites favoritt. Den særegne svarte posen har vært suveren i mange år, men den siste tiden har konkurransen hardnet til. Spesielt har private merker (kjedenes egne) tatt økende markedsandeler.

For å sikre posisjonen som markedsleder og skape ytterligere vekst var tiden inne for oppgradering av pakningsdesign.

 

Oppgave og løsning

Beholde særpreget som helt ekte totning og øke distansen til konkurrentene – attraktiv og annerledes.

hoff-opphogde-pakningsdesign-4

Viktige designgrep var å beholde dagens fargebeholdning og karakteristiske logo, men samtidig oppdatere uttrykket.

Et flott totenlandskap og herlige Opphøgde potteter byr på mye fristelse og blikkfang i frysedisken.

Reklamefilmen er laget av Circus

I Pakningsdesign og trender kan du lese om trendene som preger 2016.

hoff-opphogde-pakningsdesign-5
hoff-opphogde-pakningsdesign-6
hoff-opphogde-pakningsdesign-7
hoff-opphogde-pakningsdesign-8
hoff-opphogde-pakningsdesign-9
hoff-opphogde-pakningsdesign-1-960x540

Oppdragsgiver: Hoff SA

Fotograf: Isidor Åstrøm

Stylist: Monica Sjøli