Synnøve Gresk

Revitalisert med et distinkt, helhetlig design og sterkere branding.

Logo og pakningsdesign

Lav kjennskap

Synnøve gresk yoghurt er markedsleder i kategorien og det var Synnøve Finden som i stor skala introduserte den greske yoghurtvarianten i norsk dagligvare.

Til tross for dominans i hyllen og stor Synnøve-logo sentralt plassert på pakningen, var kjennskapen til at det var et Synnøve Finden produkt svært lav.

Scandza ønsket en serie med et helhetlig designspråk og sterkere branding – uten å miste gjenkjennelse.

Navn og logo
Distinkte merkeelementer Synnøvejenta og Synnøveland

Merkemaskot og distinkte merkeelementer

Synnøve Gresk er revitalisert i sin helhet. – Og navnet er juster fra Gresk yoghurt til Synnøve Gresk. 

Synnøvejenta er ung, innovativ og leken, og som merkemaskot opptrer hun i ulike positurer som en integrert del av designet.

Merkemaskot Synnøvejenta

Synnøvejenta er ung, innovativ og leken.

Logo, Synnøveland og pakningsdesign

Synnøveland 

Synnøveland er landskapet Synnøvejenta beveger seg i. Den ikoniske jenta og illustrasjonsstilen med fravær av foto eller naturalistisk gjengivelse av ingredienser, gjør helhetsinntrykket til noe helt eget basert på distinkte merkeelementer. 

Designet er vennlig med bred appell! Akkurat sånn Synnøve skal være.

Pakningsdesign
Gresk yoghurt fra Synnøve Finden

I tillegg til originalserien får du Synnøve Gresk dessertserie, og en serie uten tilsatt sukker. 

 

Oppdragsgiver: Synnøve Finden

Kategori: Produkter

Leveranse: Merkevarestrategi | visuell identitet | pakningsdesign