Vegetardag fra Coop

Coop lanserer en ny serie vegetarprodukter som gjør det lett å ta en vegetardag! Designet på serien er lekent og røft, med et tydelig serie-symbol som er lett å navigere seg frem til.

Navn og visuell identitet
Navn og visuell identitet
Merkenavn
Konsept merkevare
Pakningsdesign

Bakgrunn

Interessen for å spise mindre kjøtt er stadig økende. Begrep som flexitarianer og deltidsveggis er i ferd med å etableres, og Coop vil møte forbrukernes ønske om en grønnere hverdag ved å lansere en serie velsmakende vegetarprodukter.


Alle kan ta en vegetardag

Vegetarburgere plasseres sammen med andre burgerprodukter i kjøttdisken. Serienavnet må altså være tydelig på at dette er vegetarprodukter.

Navnet Vegetardag inviterer også kjøttspisere til å velge et grønnere alternativ i kjøpssituasjon. Alle kan kan ta en vegetardag selv om de ikke er vegetarianere.

Vegetardag med Coop burgermiddag

Vegetardag med Coop burgermiddag.

Kjempesuksess

Sommeren 2016 ble de første to produktene lansert; Rødbetburgere og Erte- og bønneburger. Burgerne ble umiddelbart en av storselgerne, og på høsten ble det lansert flere middagsprodukter. Suksessen er et faktum og nå dobler Coop vegetarsatsningen.

Fakta Coop Vegetardag

  • Består i dag av seks ulike middagsprodukter. I tillegg til de to vegetarburgere, ble det i fjor høst lansert fire nye produkter i serien: Coop Pulled, Coop Tacofyll, Coop Salatterninger og Coop Nuggets
  • I februar lanseres seks nye vegetarprodukter
  • Alle produktene i Vegetardag-serien er soyafrie
  • Produktene selges i Coops kjeder: Extra, Obs!, Coop Mega, Coop Prix, Coop Marked og Matkroken

 

Oppdragsgiver: Coop Norge Handel AS

Kategori: Produkter

Leveranse: Merkevarestrategi | navn | visuell identitet | pakningsdesign

Matfoto: Fotograf Aina C. Hole | Matstylist Monica Bjerkerud Sjøli