Berggren sjømatprodukter

I 1924 kom Hans G. Berggren til Kongsvinger og startet Kongsvinger Fiskeutsalg i en kjeller i Glommengata.

Berggren_visuell-identitet_Grid_2
Berggren_visuell-identitet_Grid_7
Berggren_8-960x540
Berggren_Grid_5
Berggren_Grid_6

Bakgrunn

Berggren har mer enn 90 års bred bransjeerfaing: Først fiskebutikk, så engroshandel og distribusjon (startet med sykkel), og i 1958 kom satsningen på fiskematproduksjon med leveranser til dagligvarehandelen og storhusholdning.

Et eier- og lederskifte (4. generasjon med Tore Berggren) i 2015 resulterte i en beslutning om å styrke Berggrens posisjon som merkevare i forbrukermarkedet.

Berggren_logo_grid

Oppgave og løsning

Grid bisto tidlig Berggren med workshop og etablering av nytt designkonsept rettet mot forbruker.

Visuell identitet og emballasje-etiketter ble utviklet og realisert. Og et klassisk, men fremtidsrettet designprogram, basert på verdier og ønsket etterlatt inntrykk fra det innledende arbeidet, er nedfelt i enkel, digital manual med retningslinjer for bruk av visuelle grunnelementer, fargepalett, produktfargekoding, typografi, supplerende grafisk mønster, produktfoto, og eksempler på implementering.

Produktfotografering og matoppskrifter ble koordinert med fotograf Isidor Åstrøm, Studio Isidor og matstylist Monica Bjerkerud i Sporenstrek. Fristende foto og inspirerende oppskrifter finner du hos Berggren.

Berggren_visuell-identitet_Grid_3
Berggren_visuell-identitet_Grid-design_4