Nora syltetøy

Den gode smaken av friske bær og nylaget syltetøy.

Nora_pakning_9-1920x1080

Bakgrunn

Stadig mer av pålegget i Norge finnes i kjøledisken, og det er her forbruker leter etter inspirasjon og nye favoritter. Nora lanserer derfor Nora Friskt & Nylaget, et syltetøy med helt ny kvalitetsstandard.

Kun de beste råvarene benyttes, og bærene blir skånsomt varmebehandlet for å bevare den gode smaken av friske bær og nylaget syltetøy.

Nora_pakning_Grid_4-1920x1080

Syltetøyet inneholder 70% bær, oppbevares kjølt og kommer i tre varianter.

 

Oppgave og løsning

Utvikle et eget design for den nye produktserien som sikrer tydelig gjenkjennelse til Nora, men som samtidig etablerer et syltetøykonsept som tydelig kommuniserer høy kvalitet, friske bær og den gode følelsen av nylaget syltetøy.

Lett, uformell og fristende pakningsdesign med godt innsyn til produktet. Forbruker skal oppfatte serien som det friskeste og beste syltetøyet i hyllene.

Produktet har blitt godt mottatt siden lanseringen. Det har vunnet to stjerner i Superior Taste Awards i Brussel og fikk terningskast 6 i VG.

Nora_pakning_grid_8-1920x1080
Nora_pakning_Grid-1920x1080
Nora_pakningsdesign_Grid_1-1920x1080
Nora_pakningsdesign_Grid_2-1920x1080
Nora_pakningsdesign_Grid_7-1920x1080
Nora_pakningsdesign_Grid_3-960x540

Oppdragsgiver: Orkla Foods Norge