Når du vil føle deg helt konge

I kategorier med små funksjonelle forskjeller mellom konkurrentene, blir merkets personlighet desto viktigere.

Visuell identitet og pakningsdesign
Konge_2
Konge visuell identitet og pakningsdesign
Konge_5
Konge_6
Design
Pakningsdesign sjokolademelk

Innsikt

Da Q-Meieriene skulle lansere et nytt merke i kategorien sjokolademelk ble det viktig å treffe på underliggende emosjonelle behov i målgruppen. I workshops med Q utviklet vi konsepter basert på innsikt i fire behovssegmenter i Needscope. 

Beskrivelse og skisser for hvert av de fire konseptene ble testet i fokusgrupper. Primær-målgruppen; menn og kvinner 15-25 år, landet til slutt på konseptet vi trodde var outsideren: Konge. 

Løsning

Kjernen i Konge er hemningsløs livsnytelse. Med stor selvtillit, og et touch av glamour, er janteloven lite verdsatt av Konge. 

Konsept

Konge Sjokomelk er en smakfull pause for en prestasjonsorientert målgruppe som skulle ønske de var litt flinkere til å nyte livet.

I tillegg til navnet er distinkte brand codes; herlig fløyelsmyk sjokolade og en gullbeslått, solbrillekledd konge som symbol på selvtillit og makt. Klassiske klisjeer godt egnet for identifisering og akseptabel overdrivelse – med glimt i øyet.

Konge konseptutvikling

Visuell identitet og pakningsdesign styrker merkenavnet og løftet om kongelig, hemningsløs nytelse.

 

Oppdragsgiver: Q-Meieriene

Kategori: Produkter

Leveranse: Merkevarestrategi | visuell identitet | pakningsdesign | merkenavn