Oppgave og løsning
Oppgaven var å videreutvikle Skyr® til å appellere til barn. Målet var å etablere Skyr® Mini som det sunneste og mest opplagte valget i barneyoghurthyllen.
Grid gjennomførte i 2015 en undersøkelse hvor vi spurte barna hva som visuelt falt best i smak. Kosedyr med store øyne, og nettsider som Yoohoo & friends, kom typisk høyt opp på listen.
Jordbærugla, bananmannen og bringebærbjørnen er bærende identitetselementer og distinkte brand codes som reflekterer smaksvarianter med en god dose barnlig, kul appell.
Ved linjeutvidelser tester vi 3 figurer for hver av smakene – og barna får velge. Serien som ble lansert i 2015 er nå utvidet med tropeløve og vaniljehund.
Det viktigste kundesegmentet er foreldre til 8-10 åringer som er bevisst betydningen av at barn spiser sunn skolemat. Flere hundre barn har derfor vært med på å bestemme smak, og også vært med på å teste ulike designkonsepter.
Skyr® Mini er praktisk, velsmakende, proteinrik og fettfri.
På Qs Facebook side kan du komme med forslag til egennavn på hver Skyr-mini-figur og være med i navnekonkurranse.
– Og hva med å dele tips, tilbakemeldinger og ideer. Det liker Q.
Oppdragsgiver: Q-Meieriene