Coop sjømat

Fiskeprodukter for alle de som vil at det skal være lettere å lage, lettere å like, lettere å velge.

Coop_sjomat_Web01_Frontpage

Innsikt

For Coop er sjømat en kategori som er viktig for både butikk og folks helse.

Ettersom salget av fiskeprodukter har gått noe ned de siste årene, er det viktig å rekruttere nye brukere, og da spesielt yngre målgrupper. 

Undersøkelser i målgruppen 18-29 år viser at sjømat velges bort fordi det anses som altfor avansert å lage. Mange yngre syntes også at fiskeprodukter ser kjedelig og uinspirerende ut, og flere sier at de ikke vet hvordan det skal tilberedes.

Coop_sjomat_Web02

Løsning

Byråets oppgave kan enkelt oppsummeres som: Design en serie fristende fiskeprodukter som appellerer til «fiske-dummies» – lett å lage, lett å like. 

Med det eksisterende navnet «Fra Havet» ble nettopp havet tema i det nye konseptet. Gjennom en distinkt fargepalett inspirert av havet og bruk av bølgeformer skaper vi et lett gjenkjennelig pakningsdesign på tvers av både ferske og fryste varer – Fra havet skal være lett å finne.

Logoen er redesignet med et mer moderne navnetrekk supplert med bølgeformer. Vi har også laget payoff som oppsummerer kundeløftet: God sjømat – helt enkelt! 

Utstrakt bruk av fristende matfoto med moderne måltidsløsninger er inspirerende og treffer de unge.

En markant tips-boble med 1-2-3 oppskrift forsterker budskapet om at dette kan alle få til. Ulike fisketyper har fått differensierende farger – lettere å velge din favoritt.

Kommunikasjon utendørs og i butikk er tuftet på samme konsept som pakningsdesignet, enkelt og smakfullt!

 

Oppdragsgiver: Coop Norge SA

Fotograf: Aina C. Hole

Coop_sjomat_pakningsdesign_03
Coop_sjomat_pakningsdesign_4
Coop_sjomat_Web05
Coop_sjomat_Web06
Coop_sjomat_Web07
Coop_sjomat_Web08
Coop_sjomat_pakningsdesign_9-1-960x540
Coop_sjomat_Web_extra2-960x540
Coop_sjomat_utendors_11-960x540