Bula revitalisering

Revitalisering av Bulas merkevare gjennom historiefortelling og nytt pakningskonsept.

Bula_identitet_9-1920x1080

Bakgrunn

Matilda Guillemot, merkevareansvarlig for Bula hos Active Brands:

”Bula er et merke som har vist seg å ha trofaste og engasjerte fans, til tross for at vi ikke har investert i merket. Når vi bestemte oss for å satse, gav vi Grid utfordringen: Finn tilbake til kjernen i Bula merket. Hva handler det Bula-story om, og hvordan kan vi tolke dette i et nytt pakningskonsept?

“Bula bula” is a fijian greeting that stands for “good life, health and happiness” values which remain at the heart of the bula brand to this day.”

To amerikanske ski-team, som var innom Fiji mens de var skibomser i 1983, fikk idèen: «Bring Fiji to the mountain!”

Bula_identitet_2-1920x1080

Løsning

Bula pakningskonsept heier på de som følger sine drømmer og verdsetter det å leve et bekymringsløst liv. – Henge med familie og venner, ha det gøy, reise og kanskje viktigst av alt, ikke ta ting for høytidelig.

Designspråket løfter frem attituden i merket, og drømmere fra virkeligheten er heltene og merkets ambassadører.

Heltene er personer som målgruppen vet hvem er, og/eller ønsker å identifiserer seg med. Dette støttes ytterligere med en tone-of-voice som tydelig skiller seg fra annen teknisk bekledning, og gir merkevaren særpreg og egenart.

– We’ve been living the good life since 1983, now it’s your turn to start living it too!

 

Oppdragsgiver: Active Brands AS

Merkevare: Bula

Bula_identitet_7-1920x1080
Bula_identitet_10-1920x1080
Bula_identitet_6-1920x1080
Bula_identitet_5-1920x1080
Bula_identitet_3-1920x1080
Bula_identitet_8-1920x1080
Bula_identitet_1-960x540