Bakgrunn
Tvenge familien har vært en sentral drivkraft i å revitalisere hele Skøyen-området til den yrende bydelen den er i dag med alt det innebærer av tjenestetilbud og boliger.
I 2011 ble Grid involvert i Tvenges planer om et matmekka på Skøyen. Et nytt bygg skulle reises og matkonseptet de så for seg skulle konkurrere med Oslos aller beste delikatessebutikker.
Strøm-Larsen på Torshov, Fjelberg fisk & Vilt på Frogner, Georg A. Nilsen på Majorstua og Gutta på St. Hanshaugen var alle konkurrenter som var høyt respektert, men som det skulle tas markedsandeler fra. Men dette skulle være noe helt eget. Ambisjonene var skyhøye og målet var at dette skulle bli en destinasjon, som folk krysset byen for å besøke.
Etableringen utfordret manges tankesett om at det nærmest er umulig å bygge opp en merkevare innenfor dette segmentet som ikke er et operativt familieforetak drevet gjennom flere generasjoner.