Løsningen
Strategien som reflekteres i kundeløftet var: Reform skal gjøre det enkelt for alle å oppgradere til et moderne og vedlikeholdsfritt hus!
Selv om Glava sitt nye produkt er unikt, har de fortsatt mange konkurrenter. Det nye selskapet hadde behov for et navn som var relevant for produktet - som peker på en ny og bedre måte å gjøre ting på, er lett å huske og kan brukes på tvers av markeder i Europa. Valget falt derfor på merkenavnet Reform og Reform fasade AS som virksomhetsnavn.
Det ble utviklet en distinkt visuell identitet som tydelig skiller seg fra konkurrentene, men samtidig kommuniserer kategorien Reform fasade er i. Identiteten ble utviklet for å å være godt synlig, distinkt og funksjonell på tvers av fysiske og digitale flater, fra messer og sponsorvegger, til sosiale medier og nettsteder.
Det å selge husfasader digitalt er uprøvd, det er et stort kapitalkjøp og de færreste greier å se for seg hvordan akkurat deres hus vil kunne se ut etter et redesign.
Vi utviklet derfor et digitalt univers som på en inspirerende, men enkel måte forklarer hva Glava sitt nye Reform-produkt er, hva du får og hvordan akkurat ditt hus vil kunne se ut hvis du velger å fornye og bygge om ditt hus med Glava sine Reform-produkter.