Widerøes nye fjellformasjon er benyttet på ulike kommunikasjonsflater, både fysiske og digitale. Det er to versjoner; en rolig versjon som brukes på alle flater unntatt skilting/wayfinding, fly og bakkeutstyr. Den kraftigere brukes på mer på trafikale punkter, siden de trenger en kraftigere profilsignatur.
Flyplasser er stressende omgivelser, og universell utforming av design og at det er enkelt å finne frem dit man skal er spesielt viktig. Vi utførte kundeflytanalyser og spørreundersøkelser, og på basis av disse utviklet vi servicesentre mer tilpasset kundens behov og system for bedre informasjonformidling i avvikssituasjoner.
Med dynamisk skjermkommunikasjon i skranker, tydeligere logo, WCAG-godkjente skrifttyper og klarere farger ble det lettere for de reisende å orientere seg og navigere gjennom innsjekk, kjøp av billetter og å forstå avvikssituasjoner på flyplassen.
Widerøe logoen ble redesignet for bruk på Widerøes nye hovedfarge, mellomgrønn. Fargen ble valgt da den er både varm og energisk, og besitter gode egenskaper i navigering fra et sted til et annet, uavhengig av flatenes størrelser og egenskaper.
Oppdragsgiver: Widerøe AS
Kategori: Virksomheter | tjenester
Leveranse: Visuell identitet | brukeropplevelse